En liten uppdatering...

... I bilder och text.


Natten innan julafton i pappas kök.



Många biobiljetter i julklapp, jag, Emma och Jessica tog tvillingarna att se Madagaskar 2, den var rolig. Här väntar vi på att Jessica ska dyka upp.



Idag; jag och Emma fikar på ett kafé.

I morgon bär det av till Göteborg, tidigt tidigt, blir att gå upp vid fem men det ska jag nog klara av kan vi hoppas. Sitter och myser i köket med Emma och alkoholfri cider, onödigt att dricka när man ska åka tåg.  Emma sitter gömd i sin Tove Jansson biografi och flinar då och då, katterna leker i hallen med skorna och mor min blippar på teven. Hon lär väl strax gömma sig i en bok.

Själv har jag ingen läslust alls. Längtar till våren och tänker på soliga vägar, små knoppande blad och fågelsång. Allt jag tänker på just nu har med långt fram att göra. Nyår är bara ett ont jag måste gå över för att komma till solen. Nyår och påsk.

Ja ja, men en tågresa kan man ju se fram mot och nötter framför en brasa. Nu är det snart bones och en kopp te. 

 / Kram T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0