Tredje advent


Skolarbetet är skrivet, nu väntar bara en genomgång av texter och en av poetiken, sen är det slut. Äntligen.

Idag började dagen tidigt, jag och Sophie tog en lång promenad runt sjöarna och nu lagar hon mat åt oss och nynnar med till musiken i öronen. Kommer sakna henne över julen, speciellt att kunna diskutera mina texter med henne, Emma är underbar men något vidare intresse för min text har hon inte. Alla fungerar ju olika.

Det är svårt att tänka sig att det snart är jul när man är här i lägenheten. Finns inga spår av det förutom två juldukar som hamnat på bordet av någon mystisk kattvakt.  Men i trapphallen står en julgran och lyser upp tillvaron, när man ser den är det nästan så att man förväntar sig snö utanför porten. 

Men ingen snö pryder gatorna och för min del får den vara frånvarande till lördag.
Sen är det fritt fram!

/Kram T



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0