En kreativ dag

Dagen har varit full av kreativitet. Jag har skrivit ett nytt kapitel på min roman och börjat på poetiken. Den är svårast, att formulera varför man skriver utan att flyga iväg åt alldeles för många håll. Det finns ju så många anledninga. Alldeles för många frågor och alldeles för många och långa svar.

Bara att ställa sig frågan varför man skriver kan ge upphov till flera sidor, vilket jag märkte ganska snabbt. Det blir lätt att jag broderar ut och fyller på hittar nya stigar och vägar jag kan ta. Hur ska jag kunna välja bort något, och ringa in det jag vill ha fram?

Jag hade det mysigt i alla fall. Jag och Sophie städade lägenheten ingående för att sedan mysa ihop vid köksbordet med choklad och cola. Ibland kan man behöva socker, speciellt när det är grått och trist ute. Vilket det varit hela dagen. Det var mörkt när jag vaknade och fortsatte vara så resten av dagen.

Men nu gör det inget längre, inte när dagen visade sig bli så bra i alla fall. Hoppas den blir lika bra i morgon med. Då är det ju första advent.

/ Kram T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0