God morgon

Har precis ätit en frukost i ett blått sken i köket, nu har det blivit ljusare ute och det blåa har försvunnit. Drömde att jag åkte Finlandsfärja och allting var rosa. En hemsk hemsk mardröm. Inte det rosa men något obehagligt präglade hela drömmen trots att inget hemskt hände. 

Jag rymde från Christin, en vän till mig, och träffade trevliga nya vänner, köpte en ny dator och Emma vilade på rummet och fick sällskap av Christin som inte vågade gå runt på egen hand. 

Sedan var det hon som skulle hoppa ner i vattnet från båten, en självmordsbenägen tjej iklädd rosa. Det rosa skummet slog mot båten och himlen sprakade rosa och zigenarna dansade för pengar. Och jag gick tillbaka upp på båten med min nyinköpta dator. 

Förlåt lilla dator, du är så fin, jag ska inte byta ut dig än.

/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0