Hemma igen

  

Fötter, händer och nästipp är kall. Det är vinter, hua. 

Dagen har varit full av intryck och resan hem präglades av samtal som  alltid med Sophie. Det är mysigt att fläta sig in i hennes värld och analysera och tänka kring hennes karaktärer. Precis som det är trevligt att prata om mina och få henne att reagera på deras dumheter.

Tröttheten flätar sig in i mina tankar och jag glider in och ut mellan parallella världar. Vilket är skönt, jag behöver det just nu. Skriver med Emma, i knät har jag en mysig spinnande katt och snart blir det te. 

Dagen har varit splittrad men jag har fått igång tankeverksamheten och intresset för Caspers historia har vaknat upp igen. Jag har ju allt där, det är bara för mig att strukturera och börja skriva. 

Men först ska min lilla kortroman bli färdig. Casper kan vänta. Så i morgon bär det av ut i kylan för att leta upp ett nytt block. Mitt gamla tog praktiskt nog slut när jag tröttnat på det. Och sen ska det strukturerar roman.

/T

Kommentarer
Postat av: Sophie

Tack för den mysiga hemresan. Vi ses nästa vecka! Kramar!

2008-11-22 @ 16:13:55
URL: http://sweetseptember.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0