Lalaland

Förstår inte att det ska vara så svårt för vuxna människor att hålla koll på barn. Var med min lillebror i skolan idag eftersom han har problem där.  Så konstigt då. Ljudnivån var hög och bullrig, lärarna ofokuserade och osynliga, det var flugornas herre i en låg och mellanstadieskola. Jag fick sitta med när han var i en liten grupp på fyra elever, då gick det bra och han jobbade på, men hela tiden blev de störda av bråkande elever från andra klasser som hängde i korridoren och skrek och slog omkring sig. 

Sedan kom gymnastiken, hua mig. Läraren var en man helt utan stake. Inför namnuppropet satt barnen och pratade och gick omkring. Ingen ordning, ingen tystnad, allt deras prat ekade i salen. Någon var elak mot min bror och han gömde sig bakom basketkorgen uppe i ribbstolarna, fick han någon tröst av läraren, nej då, gubben satt på golvet och gullade med några av eleverna, tydligen hans favoriter. 

Han fick det inte ens att vara tyst inför uppropet.  Inte konstigt att min bror som har problem med höga ljud tycker det är svårt. 

Sedan som uppvärmning tyckte smartskallen att det skulle vara bra med jaga, hur tänkte han då? Släppa lös skrikiga barn ännu mer, borde han inte stramat upp dem i stället, ge dem lite fokus. Nej då, spring fritt små barn, skrik lite till, vem orkar bry sig? Inte läraren i alla fall. 

En liten fråga, har han ens klarar grundkursen i pedagogik? 

Tvivlar på det. Inte undra på att skolan har problem, när lärarna helt saknar pondus.

/ T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0