En seg måndag/ min vecka

Ska följa med min bror till tandläkaren idag, så jag är sminkad och redo att bege mig ut i den lilla lilla världen som är Norrköping. Mentalt vill jag bara gömma mig under en filt och sova, har nog utvecklat en mild torgskräck efter sjukdomsveckan.

Skulle gått på stan med J i morgon men eftersom jag ska ha möte med P så går inte det, typiskt. Vet inte alls vad det är jag ska säga till honom. Dessutom är det ett lunchmöte, för vilka pengar ska jag äta ute för? Hoppas han bjuder.

Snart är det onsdag igen och då är det dags att åka till Stockholm. Hatar tunnelbanan. Det finns inget mer irriterande än att åka tunnelbana. Alla som trängs och har bråttom, sen finns det de där som inte hittar, de som måste läsa på alla skyltar och som stannar mitt i ett steg. 

På lördag fyller mamma år och jag vet fortfarande inte vad jag ska ge henne. Vad ger man en mamma som inte vill fylla år? Hon borde ju förstå att hennes barn vill fira henne. 

Sen blir det måndag igen och då ska jag åka till mitt underbara Göteborg, längtar. Tänk, det är bara en vecka kvar tills jag får sitta i min lägenhet och sova i min säng igen. Ska övertala E att bjuda mig på restaurang och göra stan. Ska bara njuta av Sveriges bästa stad!
/ T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0