Fattig och lycklig i Göteborg

Sitter på golvet i vardagsrummet. Undrar hur många timmar om dagen jag spenderar sittandes på ett golv? E är iväg och jobbar och A ska snart iväg på en arbetsintervju. Spännande. Själv ska jag vara ensam hela dagen, sitta med en kopp kaffe och en bok vid köksbordet. 

Utanför fönstret skiner solen från en klarblå himmel ner över gyllene björkar. Kan inte sluta le. Jag är hemma, det finns inget bättre än att sitta i sitt eget kök och sova i sin egen säng. 

Det är till och med trevligare att vara ensam i sitt eget hem. 

I kväll ska vi på teater och vara kulturella. I morgon kommer S hit, ska möta henne vid stationen och sedan gå och fika med pengar som jag inte har. På fredag är det bokmässan och på lördag ska vi  på vernissage och på söndag är det bokmässa igen. 

Hoppas vädret håller i sig och att solen fortsätter lysa. Men gör den inte det så spelar det ingen roll. Jag är hemma!
Kram T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0