Fest

Igår var det lördag och vi firade mammas födelsedag med tårta och presenter. Efter det umgicks jag med min syster ett tag, vi åt överbliven tårta innan hon gick hem till sig. Tvättdag. 

I morgon åker jag äntligen till Göteborg. E ska möta mig på stationen så vi kan fika på espresso House och bara prata strunt. Ser fram emot det. 

Ser fram emot blåsiga regniga Göteborg. Ska sitta i mitt kök och se ut över berget, solen som tittar fram bakom molnen och glittrar i prismorna. Ha en lång sen frukost, dricka massa kaffe med skumvispad mjölk toppad med kanel. 

Älskar hösten. Finns det något bättre än träd med gulnade löv, vinden som susar genom grenverket och en varm filt om axlarna. Eller ännu bättre Es armar om mig i en lång kram. Köket som luktar av nybakat bröd. 

Nej nu ska jag duscha och sen är det dags för lunch, har inte ätit nyttigt på flera dagar. 
/T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0