God morgon

Det är vackert väder idag. Emma är på jobbet och jag sitter och dricker kaffe. Ska skriva senare, eller snarare renskriva det jag skrivit. Men först hade jag tänkt skriva lite blogg och ladda upp bilder på den fina morgonen men blogg.se vägrar för stunden så det får väl bli vid ett annat tillfälle.

Nu fungerade det, tänk vad lite tålamod kan göra, min fina morgon.

Utsikt från köksfönstret



Och utsikt från köksfönstret åt andra hållet.


Sitter och tittar på Xena, det är inte vidare bra egentligen men jag tycker om det i alla fall. Xena kommer alltid vara min favoritserie och det vågar jag stå för.   

Det är något med den serien som försätter mig i ett behagligt tillstånd och ger stor mysstandard. När jag var yngre var alla mina texter inspirerade av just Xena. Serien har allt, hämnd, kärlek, begär, hat, magi, gudar, änglar, vapen och en stor garderob. Samt självironi.

Är inte många som har självironi, världen är för allvarlig. Vart är vi på väg egentligen när tonåringar arbetar häcken av sig för att bli något och tjäna pengar, när de struntar i att vara tonåringar för att kasta sig in i en vuxenvärld. En vuxenvärld som dessutom gör allt för att vara ungdomlig. 

Varför anstränga sig så mycket, varför försöka vara så mycket? 

Jag kanske lär mig när jag blir äldre.

/ Kram T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0