Jag är uttråkad

Veckan har varit full av inspiration och skrivarglädje men nu när jag är hemma så är jag bara trött och uttråkad. Det är inte likt mig. Sitter vid köksbordet och surfar runt bland bloggar men alla är bara tråkiga och ointressanta. 

All luft har gått ur mig och jag är alldeles tom. Kan inte skylla på skolan den här gången. Och inte kan jag skylla på hemmet, här är det rent och städat och barnfritt. Men mina gamla vanliga knep för att bli inspirerad hjälper inte.

Sov alldeles utmärkt i natt och hade en underbar dag med Sophie. Vi åt frukost i skolan och sedan åt vi lunch på Sandy´s i dag igen.   

Hela vägen till tåget kunde jag se min fina bok ligga där i framtiden, färdig och vacker och skör och lite bräcklig. Som en fjäril. 

Det är vackert. Så viljan finns där, min fina lilla bok.

/ Kram T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0