Mardröm

God morgon, sitter och borstar tänderna och ska snart till skolan. Är lite trött. 

Vaknade i natt av att jag drömde att katten klöste mig på ryggen. Drömmen var så intensiv att jag kunde känna klösmärkena mot min rygg ett bra tag efter att jag vaknat.
Trött, varm och förvirrad hasar jag mig upp ur sängen och lämnar rummet för att hämta min vattenflaska. När jag kommer ut i hallen hör jag någon sjunga, en välkänd kvinnlig artist från nittiotalet. Förvirrat följer jag ljudet, kommer ut i köket där musiken blir starkare och radion visar sig stå på. Hur kunde jag missa den i går innan jag lade mig? Kanske för att jag inte hade satt på någon radio? 

Lite skrämd drar jag kontakten ur väggen och tassar till sängen där jag gömmer mig under täcket. Det tog ett bra tag innan jag somnade efter det. 

/Kram T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0